четвъртък, 21 април 2011 г.

За тялото и душата

    

               Ами да започвам от тялото, иначе казано - храна.
Днес ще ви предложа нещо лесно и вкусно - картофи ала "каквото-има-в-хладилника" и кексчета с тиква и грейпфрут. А за душата ще се погрижим след малко. Та да се върнем на тялото, т.е. стомаха.
        Бях решил, че  ще си направя картофи на фурна и като погледнах в хладилника видях, че има разни млечни произведения, кое забравено, кое започнато, кое на свършване и се получи това. 


             Какво ви трябва за картофите :



7-8 средни картофа (може и повече );
250-300 мл. прясно мляко ;
1 пакетче крема сирене\ може и по-малко\;
1-2 стръка пресен лук ;
бучка масло- колкото кибритена кутия, а може и повече ;
2 с.л. червен пипер ;
1 с.л. ронена чубрица ;
2-3 с.л. зехтин - на око ;
сол ,  кашкавал за настъргване ;

         Как да си го приготвим:

         Ами ето така - обелвате картофите и ги нарязвате на едро, на четири или осем, зависи колко са големи. Нарязвате лука и заедно с картофите го слагате в тавичка. Поръсвате със сол, червения пипер и чубрицата. Натрошавате отгоре крема сиренето заливате с прясното мляко и разбърквате. Слагате маслото на парченца и добавяте зехтина. Пече се на 170 градуса, докато картофите се сварят , като 2-3 пъти ги разбърквате. Когато са готови, добавяте настъргания кашкавал  и обратно във фурната, колкото да се стопи и леко да се запече.




























              А какво е вечеря без десерт! Така и така бях в настроение за експерименти , а и от два дена се каня да си направя кекс с тиква, та ето ти сгоден случай. И като ще е експеримент да е експеримент. Почнах кекс, а накрая се получиха кексчета.























           Само че излязоха 15 броя, така че ако някой иска да пробва , ще трябва да си нагоди рецептата или като мен да ползва три чашки за крем карамел.
          
          Кексчета с тиква и грейпфрут

           Какво е необходимо:

3 яйца ; 
1 и 1/2 ч.ч. захар ;                            ( 1 ч.ч. = 200 мл. )
2 и 1/2 ч.ч. брашно ;
сока от един грейпфрут, около 150 мл. ;
50 мл олио ;
3/4 ч.ч. ситно настъргана тиква ;
1 ч.л. бакпулвер ;
1 к.л. сода ;
2 ванилии, на прах ;
1/2 ч.ч. млени орехи ( може и повече, просто толкова ми бяха останали )
канела за поръсване (щото забравих да я сложа в тестото ) ;

            Как да го забъркаме :

         Яйцата и захарта се бият, добавя се брашното, бакпулвера, содата и ванилията, след това сока и олиото. Следват тиквата и орехите. Разпределя се в 15 формички и се пече в загрята на 180 градуса фурна около 30-40 минути. За по-сигурно , пробвайте с клечка.Канелата може да се сложи и в тестото, според предпочитанията.



          Дойде ред да се погрижим и за душата с една доза сърдечни терзания.



Във старите поеми, без да знаят,
описали са твойта красота,
а днес, поетите нехаят,
че теб те има на света.
Опитал бих, със думи, да изкажа,
непреходната твоя същина,
душата ти, тъй чиста, да покажа,
но не достигат моите слова,
правдиво да я предадат и без украса,
уви, от тебе аз съм запленен
и всеки ще помисли, че това са,
за теб възхвали, тук, написани от мен.

Навярно, всички те ще бъдат прави,
ала сърцето ми, друг избор не остави.

            20.04.2011 г..


        И за да бъдете в добро настроение, а и за да изгорим някоя и друга калория, след като доволно се погрижихме за тялото, предлагам, нещо което е и за тялото и за душата - един страстен латино танц!

        Paulina Rubio - " Baila Casanova "



         Желая ви весели празници !!!        
        

7 коментара:

  1. Весели празници и на теб, Magiosnik!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря!Весели празници, Миро!!!:)))

    ОтговорИзтриване
  3. Вкусно и красиво, а храната за душата ми допадна най-много! :)
    Весели празници, Миро!

    ОтговорИзтриване
  4. Диандра, Цвети, Ева Благодаря за пожеланията! :)
    Ева ,радвам се, че ти е харесало! :)
    Извинете ме, че отговарям чак сега, но липсвах по празниците ! :)
    Лека и успешна седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Предложоението за картофките ще се тества - и аз съм фен на това - а`ла каквото има в хладилника и често експериментирам :) Тук е уютно :) Харесва ми :)

    ОтговорИзтриване
  6. Ти си чудо някакво :)
    Търсех си интересна рецептичка за нещо вкусно из нета а си намерих една Сезам...
    Поздрави и за добрата поезия..

    ОтговорИзтриване
  7. Neizi_ss , пробвай, няма да съжаляваш! :) Радвам се , че ти е уютно! :)

    ǝsoɹ ʇǝɹɔǝs, не съм чудо! :) Брагодаря! :)

    ОтговорИзтриване

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...